Hantverkare

Jag är på jobbet och en dansk pappa kommer och vill ha en hammare och spik.
Måste fråga vad han ska ha grejorna till. Tydligen har en planka släppt på deras trapp. Följer med och kollar läget och egentligen ska det vara skruv. Så jag ringer upp Staffan the boss och få instruktioner vart grejorna är.
Så med skuvdragare och skruv i högsta hugg beger jag mig tillbaka till den danska familjen.
Börjar dra ut skruven. Pappan tittar på mig:

- Du är en duktig hantverkare.
- Jag är båtbyggare


Han kollar så himla chockat på mig, så jag kan inte annat än att le.

Jag fixar färdigt den där plankan, sedan fick jag fixa dörren
Den danskan ler och kollar på mig efter att frågat ut mig om mina båtbyggarskills

- Du ska inte vara här, du ska vara båtbyggare.

Och gud vad jag saknar det, att vara båtbyggare.

› Åsa Windy

Saknar dig med!!!

Datum: 2009-07-24 Tid: 18:00:14







NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?