Lite sanning

Idag när jag mötte Lotta på Lernia fick jag ett papper med rubriken: Livshjulet - hur har jag det idag?
Under var det en mindmall (?) som Emelie sa att det hette, jag har glömt ordet.  I mitten av pappret var det en cirkel med ordet: Nuläge i. Sen gick det streck från den till nya cirklar med ord i. Där i så skulle jag i procent förklara hur jag nöjd just nu med min situation. Det var svårt som fan.

Jobb/karriär: Jag skrev 50%. Det känns som jag stampar just nu, men att jag kommer igång snart med den fronten. Jag är halv nöjd.
Fysisk omgivning: Jag skrev 60%. Min lägenhet funkar helt okej, men jag drömmer såklart om något bättre.
Fritid: Jag skrev 60%. Det känns som pengarbiten måste funka för att jag ska vara helt nöjd. Så att jag kan göra det jag vill.
Utveckling: Även där skrev jag 60%. Bara jag får komma igång och jobba så vet jag att jag kommer att utvecklas på nytt
Kärlek: Jag skrev 80%. Jag må vara singel, men jag är nöjd iaf. Eller som jag sa till Lotta, beror vilken dag man frågar.
Familj/vänner: Där blev summan 95%. Att det inte blev 100% är för att alla är överallt i Sverige.
Hälsa: Det blev 80%. Den kunde vara bättre.
Pengar: Där blev det lägst 30%. Inget jobb, inga pengar

Det kunde ha varit värre... visst?








NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?