Som ett brev på posten kommer min söndagsångest

Varje månad innan mensen är jag hungrig konstant och sugen på allt. Säg en maträtt och jag skulle kunna döda för den. Samma sak varje gång. Allt är gott och bli mätt vet jag inte hur man blir under dessa dagar.
Och skulle vilja jämnföra detta med min söndagsångest, för den kommer som ett brev på posten.
Varje söndag försvinner jag alltid ner i djupa tankar och funderar väldigt mycket. Hur ska allt vara, hur ska allt bli, hur vill jag ha det. Det är dessa dagar jag kan lyfta luren, maila och skriva konstiga saker till fel personer. Men samtidigt så kan det lika gärna bli klockrent, så rätt.
Idag funderar jag på en framtid då allt rätt ut sig och fantiserar hur bra allt kan vara.
Jag struntar i allt är jobbigt och konstigt idag. Att det finns 333 måsten och ork för 3. Det blundar jag för.
Tittar åt ett annat håll när jag råkar se åt det hållet när det kändes som allt skulle lösa sig och jag trodde på det. Ikväll blickar jag förbi allt och fantiserar om ett Svenssonliv, för det verkar enkelt.

Nästa söndag kanske jag fantiserar om något helt annat.









NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?