Andas?

Jag är vilsen i mig själv. Det syns. Syns på mitt hem, på min pappershög på golvet.
Jag har glömt hur man andas.
Min mobil är på dygnet runt ifall någon skulle ringa och be mig jobba. Jag är aldrig ledig i mig själv.
Men om jag bestämmer mig att jobba röven av mig i sommar, får jag då åka iväg ett par dagar nu och utan dåligt samvete säga nej ifall dom ringer och vill att jag ska jobba?
Har jag råd att unna mig att bara va, gå i skogen i mysbyxor och köra näsan i barken för att lukta ifall våren är på väg?
Är det så jag lär mig andas? Det där lilla extra jag söker som får igång min glöd har jag inte råd med. Men om jag fantiserar? funkar det, blir jag lite lyckligare av det.
Fantasifigurer i vardagen. Isf ligger jag just nu i  sängen i en trea, kanske ett hus med en karl som får mitt hjärta att slå i volter och i korgen brevid ligger min hund (hundar?) Jag har ett jobb som jag ser fram emot varje dag.
Men är detta som krävs för att jag ska andas igen?
Nej.
En fin vän till mig sa åt mig att jag ska gå ut i skogen i morgon utan mobilen och titta.
Jag ringde henne bittrare för varje ord som min mun formade att tillslut var jag tvungen att be om ursäkt. För jag insåg att jag ¨var för jävla tråkig att lyssna på.

Men om jag börjar dagen med en promenad i morgon och tittar är jag i rätt riktning då?

› Noelle

Inget håll är rätt att titta åt, utan att inte missa det man egentligen ser.

Allt finns inom räckhåll för oss oftast, vi är bara påväg så vi missar det.

Datum: 2009-03-11 Tid: 00:56:49
› Lina

nu jävlar bruden har jag en snygg bartender-design i skallen ;) hoho! ska göra om den helt o hållet. din design alltså! but you still have to pay ;)

Datum: 2009-03-12 Tid: 11:32:16
BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/







NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?