Jag är cool

Min natt var ingen drömnatt. Somnade vid typ 21 igår som är galet tidigt för mig faktiskt.
Vaknade pigg vid typ tre tiden och tvingade mig att somna om. Vilket kunde ha gått bättre. När jag hade sovit relativt bra ett tag så ringde mobilen. Det var resursenheten som ville att jag skulle jobba idag. Men idag har jag gjort något jag aldrig gjort innan: sa nej. Har lite ångest över att jag sa nej, men jag säger ju aldrig nej annars.
Men jag måste faktiskt vara hemma och fixa. Och framförallt försöka sova igen. I natt ska jag vara på topp
Dessutom ska jag inte svika våran nya tradition på fredagar: efterfest. 
Ikväll kör vi,eller hur Lenita?
 

Helgen ska även innehålla en ridtur och umgänge med bästa Lina! Jag har inte varit på hästryggen på 1,5år, så det ska bli himla kul och jag misstänker att jag kommer att ha ont efteråt. Om jag gillar hästen tänkte jag kankse att jag kunde försöka åka ut en gång i veckan. Få motion, lite hästdoft och umgänge med Lina. 3 flugor i en smäll, det är fan inte dåligt!

Hade tänkt vara lite ledig någon helg eller kväll, men jag har fan inte råd. Det får bli senare, typ i maj.

Jag var på en utbildning på Harrys igår och på slutet skulle tjejen som höll i det prata om hur man jobbar i baren. När jag sa att jag var nyutbildad bartender ryckte hon lite på näsan och påpekade att hon hade träffat på såna och dom oftast var värdelösa.
Hon sa att dom hade inte haft praktik eller något sådant. Hon verkade väldigt skeptiskt.
Men när jag berättade att jag hade haft praktik och när hon började att förstå min nivå och att den var rätt hög. Så var hon imponerad ist. Och ville veta namnet och sånt.
Även om jag inte gillade våran lärare, så skryter jag gärna om utbildningen.

Samma sak var på premiären så disskuterad Magnus med mig om att det var synd om mig att jag stod själv i en bar och ville ge tips hur jag skulle jobba bättre. Jag lyssnade och tog till mig allt han sa. Samtidigt var han full och upprepade sig lite väl mycket, men jag sa inget. När jag till slut sa att detta var 2 gången jag står ensam i en bar så såg man på honom att han gav mig stor respekt ist. Han insåg att: Ojsan trotts att hon är nyutbildad så är hon jävligt grym.

Jag har ju en bra grund att alltid ha något att prata om i baren och folk blir paffa och imponerade. Jag heter Hoff, är bartender och dessutom är båtbyggare. Folket tycker att det är kul att jag heter Hoff, när det finns ett öl som heter Hof. Jag hört alla skämten. När jag säger att jag är utbildad bartender så ja det är väl lite coolt, men inget förvånande med tanke på att jag står bakom en bar liksom. När jag dessutom egentligen är båtbyggare så blir ögonen stora och första reaktionen:
- Har du byggt en båt?!
- Ja
- På riktigt?!
- Ja, en 52:fotare, värd 10 miljoner
- Båtbyggare alltså?!
- Ja
- Fan va coolt!


Dessutom har jag och Tösen blivit riktiga vänner, mysisar. Ligger sked och gosar mycket. Hon kanske blivit mysig nu efter att hon löpt första gången, blivit vuxen?
Hon kommer alltid vara min bebis iaf, mitt monster



› Gäst

Hybris?

Datum: 2009-03-21 Tid: 23:59:42
› ellinor

du är cool!

Datum: 2009-03-23 Tid: 15:58:53







NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?