Like a tequila sunrise

Jag kom på igår när jag stod i baren att jag totalt glömt bort vad denna bloggen ska handla om: Min väg till att bli en grym bartender.
Och jag är nu i den punkten jag vågar att blanda och leka med drinkarna när folk säger: Gör något gott.
Dock hatar jag när folk frågar vad jag har för gott att blanda, jag har ju bara si så där...hmm...ca 30 flaskor om inte mer att blanda med.

Igår lyckades jag verkligen med en klockren sommmardrink

3cl absolut päron
1,5cl bools peach likör
1,5cl bools kiwi likör
1cl roses lime
Tranbärsjucie
Sprite

Den var så jävla fräsch, så jag kunde ha svept den själv där på plats!

Två småpojkar ville ha en sista drink och jag vill helst inte öppna nya flaskor och sånt så det blev en konstig blandning på:
2cl absolut päron
2cl bools kiwi
2cl bools blå curaco
ananasjucie
toppad med redbull

Grabbarna undrade vad drinken hette och när jag sa att det var lite ihop blandat och den inte hade något namn. Så dom undrade vad jag hette och snabbt sa jag Kajsa. Så nu heter denna konstiga blandning just Kajsa. Och om den är döpt efter mig så kanske det passar bra med en konstig blandning :)

kvällens skönaste var nog ändå när två killar hade beställt och jag stod och dansade i baren som vanligt. Då börjar dom oxå att dansa och den ena kille säger stolt med ett leende:
- Nu har vi dansat med bartendern, fan va grymt!

Men jag är ju grym, så kom med något nytt ;)









NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?