Hösten luras

2 september och alla påpekar att det är höst nu. Solen försöker lura oss idag och värmer så att vi tar av oss den där extra tröjan som man faktiskt packar ner nu när hösten knackat på.
Jag sitter vid ett matsalsbord  centralt i Stockholm och kollar ner på gatan. Här mitt emot ligger ett fint café på ett hörn och trafiken är tät. Den väcker mig varje morgon och jag blir varje dag lite chockad över att det låter så högt. Stockholm och jag håller på att lär känna varandra.
Stockholm skrattar åt att dom har en småläning på gatorna, men på något sätt verkar dom tycka att det är mysigt.
Jag lär mig konstiga häftiga ord och lär mig gåtan över tunnelbana, pendeltåg och bussförbindelser.
Inser att här har jag möjlighet att ändra vanor, matvanor och sånt. Jag är inne på dag två med bra frukost, det är ett framsteg. Mitt mål är att sluta med vittbröd i stort sätt helt och hållet.
Solen leker på min hand och jag får lust att ta på mig en stor kofta och ha en latte i handen och sätta mig i solen.
Men jag har ingen kofta och jag dricker inte kaffe, då blir jag sjuk.
Jag njuter av en stund av mitt egna sällskap. Marcus har precis gått härifrån för att kolla in sin lägenhet.
Det behövs,ensam tid.








NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTERA:

Kom ihåg mej?